Skapa en trvisam arbetsmiljö på kontoret

Skickad

Hur produktiva är dina anställda?

Människor arbetar i genomsnitt 45 timmar i veckan varav 17 anses vara ineffektiva.
Lösning:

  • Ställ frågor till dina anställda om deras arbetstimmar
  • Håll kommunikationsvägar öppna

55% av anställda relaterar deras produktivitet direkt till deras programvara
Lösning:

  • Se till att programvaran är anpassad för både dig och dina anställda
  • Se till att rätt träning och utbildning är (ständigt) tillgänglig

Människor spenderar 5,6 timmar i veckan i möten. 69% tycker att möten inte är produktiva.
Lösning:

  • Skär ner på möten
  • Överväg `stand up´-möten eller lunchmöten

Endast 34% använder bevisade planeringsverktyg och tekniker som hjälper nå mer fritid and balansera vardagen. 60% ett obalanserat arbetsliv och att vara ineffektiv bidrar till denna känsla.
Lösning:

  • Ha tillgång till verktyg som är relevanta för varje anställd
  • Ge möjlighet till produktivitetsträning

Anställda mottager i genomsnitt 42 e-postmeddelanden per dag
Lösning:

  • Utbildning i e-postproduktivitet

De mest vanliga produktivitetsfallgroparna

  • 32% otydliga mål, brist på kommunikation mellan anställda, ineffektiva möten
  • 29% tröghet
  • 31% otydliga prioriteringar

Lär dig uppskatta dina anställda. 69% säger att de skulle arbeta hårdare om de fick bättre uppskattning på jobbet.

Läs mer här

Skribent
Kategorier Nyheter, Nyheter

← Äldre Nyare →